Kaikoura - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jorieke Hartmann - WaarBenJij.nu Kaikoura - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jorieke Hartmann - WaarBenJij.nu

Kaikoura

Door: Jorieke

Blijf op de hoogte en volg Jorieke

30 November -0001 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zo..net een paar dagen onderweg en alweeer een reisverslag (get a life, I should say) ;)
Ik zag dat er in het vorige verslag gewoon een heel stuk mist. Snap ik niks van natuurlijk, zo goed als ik 'k in dit soort dingen ben, haha..

Inmiddels heb ik Christchurch verlaten. Het hostel was erg gezellig en schoon. Maar na een paar rondjes sauna en jacuzzi vond ik gister dat ik alle mooie dingen daar ook wel weer gehad had! Hehe..helaas niet standaard voor de hostels hier..
Zoals ik al zei is er in Christchurch nog weinig te beleven. Sinds de aarbeving, precies een jaar geleden, is het hele binnenste centrum van de stad afgezet met hekken. Erg indrukwekkend om panden te zien, waarvan het lijkt of ze pas verlaten zijn. Als je langs de 'red zone' loopt hoor je het geluid van gebouwen die worden afgebroken, en daarnaast werklieden die bezig zijn de boel weer op te bouwen. Een stad die zijn hart verloren is..

Maar goed.. Bij gebrek aan mensen die dezelfde kant als ik op willen reizen, heb ik gister een buskaart gekocht.. In de aanbieding, hartstikke cheap kan ik voor 312 euro heel Nieuw Zeeland door-bussen.. Deze bus rijdt vooral naar de toeristische plaatsen, maar ik kan zelf bepalen hoe lang ik ergens wil blijven en wanneer ik de bus weer neem naar de volgende plaats..dus dat leek me een prima deal! Nu maar hopen dat k ondertussen leuke mensen tegen kom die met mij van het pad af willen :P

Vandaag door de bergen en langs de kust gereden richting Kaikoura..Wauw!! De landschappen zijn nu al prachtig!! Het was heerlijk weer, dus meteen na aankomst richting zee..heerlijk!! Je kan hier met dolfijnen zwemmen (met een beetje geluk honderden tegelijk, of een orka) Met mijn zwemkunsten lijkt me dat nog iets te spannend, dus ik ga mee op de boot..kijken..ook leuk denk ik ;) Verder heb ik in de bus m'n compagnon gevonden in een Duits meisje..ze is ook vegetarier (ja echt, ze bestaan!) dus komt allemaal goed hier!

Nja niks bijzonders te melden..vermaak me prima hier.. Erg vriendelijke mensne trouwens die NZL-ers.. Ook al is het in de supermarkt nog zo druk..de klant achter je kan gewoon even wachten wanneer ze aan je vragen hoe het gaat en wat je deze dag gaat doen..om je dan vervolgens tips mee te geven..funny!
Ook de bus kwam vanmiddag vijftig minuten te laat, maar niemand die zich er druk om maakt (zo leer ik het ook nooit natuurlijk ;))

Goed..ik ga slapen..althans, ik denk dat m'n kamergenoten dat graag willen.. De dikke Duitse jongen die onder me slaapt, heeft z'n twee flessen cola, een pak koekies en z'n neus leeg..dus die kan z'n laptoppie ook wel ff dicht gooien..lang leve de hostels!! ;) haha

liefss Xxx

  • 29 Februari 2012 - 11:42

    Gerda:

    whawha het scheeld dat jij je ook nergens druk overmaakt dus komt helemaal goed, ben alleen een beetje bang dat als je weer terug komt dat de flow van het laat komen er nog steds in zit! hihi he veel plezier en ik kijk uit naar je volgende belevenissen!
    en als je niets te doen hebt probeer je ook je neus leeg te eten, volgens mij valt dat wel onder vegatarisch eten! hihi

    liefs gerda

  • 29 Februari 2012 - 18:58

    Lies Heller:

    Klinkt goed Jorieke leuk verslag. Goed aanbod zo'n buskaart , met een buskaart in de hand kom je door het hele land, wat wil je nog meer.Gaan morgen Cin van schiphol halen die komt twee weken deze kant op. Veel plezier en genieten hé.

  • 29 Februari 2012 - 19:21

    Laila En Martine :

    He,

    mooi om te lezen dat alles zo goed gaat :D. En wat een belevenis, nu al ;), heel gezellig dus met je roommate :). Wij zitten hier overdag inmiddels met zo,n 20 graden heerlijk in t zonnetje.. Alleen een beetje jammer van de sneeuw s middags. Wensen je nog heel veel plezier, geen gekke dingen doen, doe ik ook niet.... En bij terugkomst zullen we wel rekening houden met je op-tijd-te-komen-acties... (of zoiets)
    Geniet ervan
    liefs

  • 29 Februari 2012 - 21:33

    :

    Heyy meis!!!

    hahde ghanesementaliteit in nieuw zeeland nice!! past helemaal bij je hihi..
    ben benieuwd hoeveel dolfijnen je hebt gezien.. fotooo-time hihi dus soon effe plaatsen he.. vandaag de anwb ingedoken en snel in een boekie van nieuwzeeland effe gekeken waar je zat haha..
    heel veel plezier nog en geniet ervan.. ben nieuwschierig naar je volgende verhaal

  • 29 Februari 2012 - 21:35

    :

    Heb je natuurlijk wel effe een uitnodiging voor waarbenjij vriendinnetje gestuurd hihi

    groetjes en dikke knuffel en LIEFS uit haarlem whaha ;-)

  • 01 Maart 2012 - 08:13

    Marietje Hartmann:

    Hoi Jorieke,

    Leuk om je op deze manier te volgen.

  • 01 Maart 2012 - 14:57

    Marloes De Vries:

    Stoere Jorieke... :) Leuk, alles lezen wat jij aan het doen bent. Ik denk inderdaad dat wanneer je van de toeristische paden af gaat, dat je dan op de mooiste plekjes komt.
    Ik kijk nu al uit naar je volgende blogpost!

  • 01 Maart 2012 - 16:52

    Henk En Triena:

    halloJorieke leuk je te kunnen volgen dat te blijven doenom wij doen ons best je te glijven volgen fijn dat de ries goed is verlopen heel veel plezieren een dikke knuffel.

  • 01 Maart 2012 - 17:25

    Tante Ineke :

    he jorieke fijn dat je het nu al naar je zin hebt. met dolfijnen zwemmen komt vast nog wel .ha ha .leuk dat je nu een meisje bij je hebt . is toch ff gezellie .duits praten kun je wel en anders maar met handen en voeten communiceren .we wensen je nog een heeeeeeeeeeeeeeele fijne tijd en geniet er lekker van .dikke knuffel van ons .

  • 01 Maart 2012 - 21:25

    Hannie Mansens:

    Nou, ja, Jorieke, het ziet er geweldig uit. Eigenlijk ben ik wat jaloers. De verhalen over de relexte sfeer in de Supermarkt komt me heel bekend voor. Geniet er maar van! Goede reis verder. Groetjes Hannie

  • 02 Maart 2012 - 11:04

    Jezus X :

    Oei wel hele realistische foto's zeg!
    Empty Chairs om even stil van te worden! Maar wat is die foto, dat zwarte onder dat bruggetje?

  • 02 Maart 2012 - 11:05

    Jezus X:

    whaha een link hierbij van heimwee winkel, nou als je het ergens aan toe hebt dan horen we het wel!

  • 02 Maart 2012 - 14:24

    Ant Gerda:

    Heeii, Joderieke.

    Wat grappig om alles van je te lezen wat je allemaal beleefd en ziet enz.
    Hoeven wij niet helemaal die kant op ja om het zelf te ondervinden. haha
    Geniet er samen met je reisgenoten van. En vertel ons alles wat je mee maakt.
    Veel plezier en we zien binnenkort elkaar misschien via skype.
    Liefs uut k"Noal

  • 02 Maart 2012 - 22:13

    Pap En Mam:

    He Jorieke wat leuk dat jij het nu al naar je zin hebtna nogmaar zo"n korte tijd,verder zijn we blij dat we via jouw reisverslag jouw reis meekunnen beleven maar je zult ongetwijfeld nog vele mooie dingen zien en beleven daarom wachtend op jouw volgende bericht zeggen we gegroet en vele kusjes van ons

  • 03 Maart 2012 - 22:01

    Jorieke Hartmann:

    @ Simone: haha ik moest ff zoeken..maar dat zwarte onder dat bruggetje is een zeehond/zeeleeuw/zeerob.. ;)

  • 05 Maart 2012 - 06:33

    Elles:

    Leuk om je zo te volgen, Jorieke. Wij wensen je een hele mooie tijd daar.

    groetjes Benno,Elles,Manon en Jimi.

  • 05 Maart 2012 - 15:56

    Henk - Triena:

    Hallo Jorieke we volgen je nog steeds.We hebben je foto"S gezien mooi. Hopelijk nog goed naar je zin wij laten weer van ons horen groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Jorieke

Kaikoura coast

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 11522

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 26 Juni 2012

Australia

24 Februari 2012 - 18 April 2012

Nw Zealand

Landen bezocht: