Picton & Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jorieke Hartmann - WaarBenJij.nu Picton & Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jorieke Hartmann - WaarBenJij.nu

Picton & Nelson

Door: Jorieke

Blijf op de hoogte en volg Jorieke

04 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

Aight..here we are in Nelson.. De eerste 'normale' plaats die ik zie, in Nw Zeeland. (in mijn geval; de winkelstraat is er langer dan 20 mtr. dus ik kan er de spullen kopen die ik vergeten ben van huis :P ) Ook schijnt Nelson de zonnigste stad van het zuidereiland te zijn, noouuu.. Volgens de mensen hier is het de slechtste zomer in 80 jaar. Overdag is het meestal rond de 20 graden, ik heb geen klagen..maar het regent wel veel, ach..
Vandaag een off-day. Oh kijk..de zon komt er al door, dus waarsch lekker aan het zwembad met een boekje of in de jacuzzi. Ik heb trouwens nog geen hostel gevonden zonder jacuzzi, maar dat ligt waarsch aan mij ;)
Gisteren sliepen we in Picton. Ben er nog samen met Christina, het Duitse meisje. Zij wandelt vandaag in het Abel Tasman-park, wat ik morgen ga doen. In Picton is weinig, behalve de ferry die je naar het Noordereiland brengt, dus ik ben hier over een aantal weken weer terug Gisteren werd trouwens alles gecanceled vanwege harde wind en regen, lekker Hollands buitje zou ik zeggen, mja.. O ja het dolfijnen spotten in Kaikoura ging trouwens ook niet door vanwege het slechte weer. Het hostel waar we zaten was erg cosy met bloemetjes behang en roze kozijnen, haha. Eerst gewandeld met de hond van het hostel, omdat het kan. Daarna 'even' (10 km steile, hobbelige zandpaden) naar de Queen Charlotte View gelopen voor een prachtig uitzicht over de euhh..ja..waarover eigenlijk..stukje Queen Charlotte Sound waarsch? De terugweg ging gelukkig wat sneller..door de regen, met prachtige muziek van het foute uur..thanks Joan :P
Voor de rest..tsja..veel geklets hier.. Heel veel nationaliteiten.. Gisteraaf heeft de Duitser boven me, me in slaap geluld over voetbal en hij ging er vanochtend vrolijk mee verder.. Altijd leuk te weten dat Dortmund ofzo heeft gewonnen, als je net wakker bent.. O ja wat wel leuk is aan dit hostel, is het ontbijt dat er bij in zit. Dat wil zeggen; een tafel met brood in zakken, twee 10 liter emmers met jam en een met boter, vier huge bakken cornflakes en muesli en wat jerrycannen met melk. Geweldig toch!
Maar goed..ik ga de zon in, voor zolang die schijnt.. Waarsch vanaf morgen niet meer zo fanatiek met de verslagen.. Christina vetrekt, en ze neemt haar laptop uiteraard met zich mee ;) En eigenlijk heb ik gewoon ook nog niets te vertellen, haha. O ja, m'n Nieuw Zeelandse telefoonnummer is 064221849252.

Have a nice weekend! Xx

  • 03 Maart 2012 - 22:03

    Jorieke Hartmann:

    O ja..voor de mensen met facebook..foto's plaatsen gaat daar makkelijker.. ;)

  • 04 Maart 2012 - 10:17

    Jezus X:

    Hai zussie,
    nou het is leesbaar dat je het naar de zin hebt, erg fijn!
    Zoals ik al zei jammer dat de boottocht niet door ging maar dat komt vast nog wel ergens anders....
    Succes met je wandeling door Abel Tasman en goed auskoekn!
    Trouwens die bedden en al die troep er om heen....so not me! Terrible!

  • 04 Maart 2012 - 11:31

    Pa En Ma:

    hoyJorieke succes met je wandeling door het abeltasmanpark en kiek uut veur die krokodillen! wel jammer van de bootreis maar ongetwijfeld komt dat nog wel!

  • 04 Maart 2012 - 12:40

    Mini:

    Hi Jorieke
    Leuk om je verhalen te lezen.
    Ik ben benieuwd naar het abeltasmanpark.
    Doeiiiiiiiiii

  • 04 Maart 2012 - 14:53

    Marietje Hartmann:

    He Jorieke,

    Leuk die verslagen, ondanks dat er niet veel te beleven valt lijkt het me wel een heel mooi land om je vakantie door te brengen.

    Veel reis plezier
    Groetjes Marietje en Jetta van

  • 04 Maart 2012 - 15:23

    Marloes De Vries:

    Oooh, mooi! Ben best een beetje jaloers hoor, het klinkt allemaal mooi! Behalve dan een gekke Duitser die steeds over voetbal praat. Ik vind het al erg als Nederlandse mannen dat doen, laat staan Duitse. :D

    Veel plezier, dikke kus!

  • 04 Maart 2012 - 18:48

    Frieda:

    Ha Jorieke,
    leuk je te reis te volgen!
    ik wens je veel plezier! maak ons maar nieuwsgierig naar Nw. Zeeland...
    al met de dolfijnen gezwommen?
    succes!!

  • 04 Maart 2012 - 19:23

    Sabina:

    Zoals je ziet computer is klaar met uploaden.....duurt zo'n 16uurtjes maar dan kunnen we de volgende keer wel weer langer op skype (zolang ik van de andere knopjes afblijf). moeilijk moeilijk moeilijk.......
    In ieder geval nu wel gelezen wat je vanmorgen had willen vertellen.......
    kus

  • 05 Maart 2012 - 21:53

    Joan:

    Heyy meis!!!!

    tof je verhaal zo te lezen.. volgens mij kom jij de dagen daar wel goed door hihi..
    En ben blij dat je met de muziekjes ook een regenachtige wandeling doorstaat hihi..
    succes met de wandeling maar aan de natuurfotos te zien zal het prachtig worden..

    enjoy you time!!!
    dikke knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Jorieke

Kaikoura coast

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 11498

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 26 Juni 2012

Australia

24 Februari 2012 - 18 April 2012

Nw Zealand

Landen bezocht: